Flip-flop Calibra
Calibra qlubb 2004.07.31. 13:11
A Calibra rendíthetetlenül tartja pozícióját a tuningrajongók körében. Fantasztikus vonalvezetés és kimunkált formavilág nyújt tökéletes alapot a kreatív gondolatoknak, ráadásul a beszerelési költségek ma már jóval alacsonyabbak. Ez a kétliteres verzió azt a célt tűzte ki maga elé, hogy ötvözi a kimért hűvösséget, az eleganciát és a figyelemfelkeltő külső esztétikai jegyeit. Csak mértéket kellett tartani és az autó új életre kelt.
Denis, a '92-es Opel Calibra tulajdonosa, teljes joggal büszke autójára. Elsősorban a kupék nyújtott, arányos formáit kedveli, azok közül is az egyedi darabokat. Amint ez a gyönyörű Opel a kezébe került, nyomban a chartres-i műhelyhez - a szakmai berkekben jól ismert profihoz -, a Kustomorphose-hoz fordult, ahol az autó teljesen új öltözetet kapott. A front részt a széles spoiler teszi karakteressé, míg a motorháztető jól megszokott módon, rendesen "ráharap" a lámpákra. Az oldalakon megfigyelhetők a küszöb-spoilerek, amelyek biztosítják a nyújtott hatást. Az M4-es visszapillantó tükrök különlegessége, hogy rajtuk találhatók az indexek. Igaz, ez mostanában nagyon elterjedt az új Mercedeseknek köszönhetően, amelyek már gyárilag így gördülnek le a futószalagról. A hátsó részt is egy spoiler koronázza, melyről szót kell ejteni, mivel három részből áll össze. Több zavaró tényezőt is megszüntettek a fényezést megelőzően. Így történt, hogy az antenna és a vékony esőelvezetők is megszüntek. A csomagtartó középrészét hozzáértően, a szükséges mértékben letisztították egy jól sikerült falazással.
Denis ezek ellenére továbbra sem volt teljesen elégedett. Elhatározta, hogy semmi sem zavarhatja többé az autó elegáns vonalait. Úgy döntött hát, hogy nem csak hátul - ami elég megszokott a tuning világában -, hanem elöl is megszünteti az ablaktörlőket! Ezentúl rendesen oda kell figyelnie, mit mond a meteorológia! S ha véletlenül belefutna egy záporba, akkor sincs óriási baj, mert mindig van a kesztyütartóban egy pár ablaktörlő. Az egész autót csodálatos flip-flop kaméleon kék szín borítja, mely pompásan játszik a kék, lila és halványzöldes árnyalatok között, fényviszonyoktól függően.
Az új kerekek a német KW cég Cup fedőnevét viselik, elöl 8.5 x 17", hátul pedig 1O x 17" méretben pompázva. Érdekes, hogy a futóműnél Denis nem maradt márkahű, így FK rugókat és Bilstein gátlókat szerzett be, mely utóbbiak egyedi méretezés alapján készültek és rettenetesen kemények. Barátunk a biztonságot sem hanyagolta el, ezért egy Brembo fékrendszert szerelt előre. A féknyergeket Folia Tec festékkel kezelték, így kirívó piros színűek. A motor új légszűrőt és kipufogórendszert kapott, mindkettő az Equinox cég gyártmánya. Ami biztos : mindenkinek feltűnik a 2x125 mm-es végződés.
A belső tér nagyon kimért. Igaz, csak az autó egészéhez képest, hiszen sok alu-kiegészítőt is felfedezhetünk, de gyönyörű az S-Racing Barchetta kormány is. A sort a műszerek fehér számlapja zárja. Denis Calibrája minden Opel-hívőnek ösztönzést adhat, hogy nem kell még újabb autó után nézni...
TÉNYEK
Típus : Opel Calibra 2.0 8V (1992) Motor :Direkt szürö, polírozott hengerfej, katalizátor eltávolítva Kipufogó : Equinox kipufogó rendszer, 2x125 mm-es véggel Teljesítmény : 115 LE Futómü : FK sportrugó szett -60 mm, Bilstein lengéscsillapítók, Wiechers toronymerevítö elöl-hátul Felnik : elöl 8.5x17", hárul 10x17" KW Cup felnik Gumik : elöl 225/35, hátul 245/35 Fékek : Brembo féktárcsák További extrák : motorháztető morcosítás, elsö és oldalsó spoilerek, M4-es visszapillantók, ablaktörlõk, esöcsatorna és antenna eltávolítva, kilincsek megszüntetve. Három részes hátsó szárny, flip-flop fényezés Beltér : fehér számlapos müszerek, S-Racing Barchetta kormány, alu váltógomb, alu pedálok, alu kézifékkar, Mattig padlószönyeg Képek a verdáról:
|