Brutális Calibra
2004.07.26. 09:53
Opel Calibra 3,2 24V V6 Compressor.
Frank eleinte a c20let (2,0 16V Turbo, 4x4) Calibrán gondolkodott... |
, de ez ugyebár nem éppen a legjobb konstrukció, gyakran meghibásodhat a turbo, és ez az összkerékhajtás sem sikeredett a világ legmegbízhatóbb rendszerének, egyszóval sok vele a baj. Ezért esett a választás a V6-ra, ami híres megbízhatóságáról, csendes, nyugodt járású, és már a "pincébol is húz". De lássuk be, a 170LE, és a 226Nm azért nem nyújt annyira sportos menetteljesítményt egy 1335Kg-os autónál. Ezért Frank ellátogatott a Mantzel-hez, ahol több féle tuningprogramot ajánlanak bármelyik Opel típushoz, így természetesen ehhez is. Alapvetoen minden motorhoz 3-4 fokozatot kínálnak. Köztudott, hogy ebben a motorban komoly tartalékok rejlenek, ennek fényében komolyan nekiestek, átdolgozták a szívósort, a leömlot, könnyítették a lendkereket, kapott négy darab fokoltabb vezértengelyt, felpolírozták mindkét hengerfejet, építettek rá egy A csoportos kipufogó rendszert, majd az egészhez írtak egy erre optimalizált chip-et. Ezzel az új motor 240LE-t teljesített, és 260Nm-re nott a nyomatéka. Emberünk még ezt is keveselte, mivel csak 4500 fölött jött elo igazán az ero, ezért ismét a Mantzelnél atépítették a motort, ami nagyjából így megfelelt az Omega 3,0 V6-jának, és ezzel a block-kal, és a 2,5 tuning hegerfejével 280LE-re sikerült feltornázni a teljesítményt, és 260Nm-re a nyomatékot, így már 3500-nál is érezheo volt az autó nem csekély ereje. Az egyetlen probémát az eredeti hosszú váltó jelentette. Ezt szintén a Mantzel-nál orvosolták, ahol átalakították, es beépítették a turbós Calibra F28-as 6 sebességes váltóját (nem egyszeru mutatvány!) és kupplungját. A lendkerék súlyát nem csekély, 6kg-mal csökkentették! Ezzel az új összeállítással félelmetes 270Km/h-ás sebességet is el lehetett érni, de itt döbbent rá Frank, hogy a fékek bizony már nagyon kevesek ide. A német Move'it cég kínálja a Calibrához alkalmazható egyik legjobb megoldást, az átalakított Porsche 993 BiTurbo fékeket. A készlet tartalmazza a 2db 32.2cm-es belso hutésu perforált tárcsákat, a két féknyerget egyenként 4 munkahengerrel, a fékbetétet, a kevlár bevonatú fékcsöveket, és a felszereléshez szükséges alkatrészeket. A Porsche fék nem hazuttolta meg önmagát, 200-ról 0-ra 5,6s alatt fékez le ezekkel a Calibra! Azt hiszem ez mindent elárul. Nem véletlen, hogy hátra is felkeültek a 996-os Porsche fékei.
Ezzel ugyan elégedett volt, de - mint mindenki akinek nem fogy el a pénze - mindíg többet akar. Ezért lett megnövelve a lökettérfogat 3,2 literre, és ezért került rá egy akkor még kísérleti stádiumban lévo kompresszor. Ezek tették lehetové a 360LE-s teljesítmény elérését, és az 5,6s-os 0-100 sprintet. (Azóta volt egy 385LE-s, 540Nm-es adat is, de arról sajnos nincs több infóm, allítólag a végsebessége 300 felett van)
Tulajdonos Frank Denker Típus Opel Calibra 3,2 24V V6 Compressor Ország Hollandia
Külso optikai részek Frontspoiler Mantzel, késobb Lumma C355GT Oldal spoiler (kötény) MS Design Hátsó spoiler MS Design Motorházteto Sierra Cosworth szellozok, Mattig hosszabbítás (Bonrath Power lift emelo) Szárny MS Design Tükrök Steinmetz M-style (elektromos, futött) Elso lámpatakaró Carbon Hátsó lámpa Dupla kerek
Futómu Felnik BBS RXII 18" Gumik Pirelli P Zero 225/35 ZR18 Fékek Porsche 993 BiTurbo elöl és 996 hátul Gátlók, Rugók H&R állítható gátló és ülteto rugó (50,30mm) + Toronymerevíto
Belso optikai részek Pedálok, Váltó, Váltükeret Alu Számlap Fehér, 300Km/h, 8000rpm Dekoráció Carbon Kormány Steinmetz légzsákos
Motor Motor 3,2l 24V V6, módosított szívósor, leömlo, 2.5 V6 tuning hengerfejek (Mantzel) Váltó Calibra Turbo F28 6 seb.,+ kupplung, könnyített lendkerék (Mantzel) Légszuro K&N 57i V6 Kipufogórendszer Group A Vezérmutengely Gyári fokolva (nincs több info) Chip Dyno
Zene Zene Pioneer DEH-P9000 Pioneer CDX-P2000, 12 CD-s tár Magnat Traxx 600, 4 x 150 Watt with: Infinity Kappa Magnat Traxx 600, 4 x 150 Watt with: MB Quart componens készlet az ajtóban MB Quart két utas az oldalpanelekben Pioneer subwoofer, the pump, 200 Watt Pioneer remote control a kormányon
|
Egy kis képek a verdárol:
|
|