Üdvözöllek
Hello, null.
Ha akarsz, változtass nevet.
 
Főmenü
 
Letöltések
 
Linktár
 
Naptár
 
Irj nekem!
Ha bármi kérdésetek lenne akkor irjatok bátran!
Ha ötletetek van vagy észrevételetek azt is legyetek szivesek jelezni és én igérem gyorsan válaszolok
 
Látógatoim száma
Indulás: 2004-07-24
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Tuning-Opel bemutatók
Tuning-Opel bemutatók : Irmscher Manta 4.0 V6

Irmscher Manta 4.0 V6

  2004.07.30. 11:59

Michael Walter már 19 éve ízig-vérig Manta rajongó. (www.Manta-B.de) Már korán megfogta a klasszikus rájaforma és az izmos teljesítményű hathengeres technika. Az aktuális gépének sötétzöld karosszériája alatt egy 4 literes Irmscher motor van beépítve, 315 lóerővel. De az itt bemutatott szuper-Mantáig hosszú út vezetett.

18 évesen Michael egy autókereskedőnél egy Mantát szabadított ki a hó fogságából. "Olyan klassz formája van.." A következő modell már egy B Manta volt, és ettől kezdve mindegyik autó meg lett tuningolva. Egy 3 literes 6 hengeressel folytatódott a történet: ezután egy "Six-pack" Manta jött, Strauss-technikával és egy 3.0 24V motort is beszerzett a ma biztosítási ügynökként dolgozó autó-őrült. Ezután a mindent eldöntő apróhirdetés következett, amely Marcus számára rendkívül szerencsésnek bizonyult. Egy felszámolás során került az akkori valószínűleg SKT prezentációs autó, egy Manta 3.0 24V kalapács alá. Bagóért sikerült a rája-rajongónak az egyedi darabot megszereznie ("Ezt senkinek sem szabad elmesélnem...")

Az alap egy '83-as i200-as volt, és külsőleg a dupla-fényszórós, hátsó-spoileres Opel pontosan úgy is nézett ki. Csak a Lexmaul lökhárítók és a BBS 15"-os felnik lógnak ki első látásra a sorból. "Nagyon sok örömöm volt ezzel a géppel az első 55 ezer kilométeren" -emlékszik vissza a friedbergi. Egyértelmű, hogy a jobb a jónak ellensége, és különben is egy igazi Opel rajongó nem tud ellenállni egy 4 literes Irmscher motornak. Ehhez tudni kell, hogy Michael az évek során végig kapcsolatban maradt az STK-Strauss-sal Bömenkirch-Heidenheim-ban, ahol is sikerült végül egy ilyen szerkezetet találnia. "Az Irmscher a motort a raktárban maradt alkatrészekből építette újjá." - meséli Michael. Így lett az eredetileg csak vezérműlánc cseréből egy sokkal többrétűbb technikai átépítés, amelyet kompletten a Strauss műhelyében oldottak meg.

Rengeteg alkatrészt a rája-rajongó egy gondosan vezetett raktárból tudott beszerezni. Ilyenek voltak pl. a már 1997-ben homokfúvott cink-bevonatú, sárga porréteggel bevont tengelyek. A motortartó baktól a rugózási tulajdonságokig mindent az új 4 literes motorhoz állítottak. A speciális Strauss elülső tengely egy megerősített alsó keresztlengőkarral és GT/E gólyalábakkal rendelkezik. A teljes kormányrendszer is fel lett újítva. Az SKF Panhard-rúd állítható. Egyedi gyártásban készültek az F&S lökésgátlók és állítható Konik.

Az SKT az új 4 literes 24 szelepes motorhoz új kábeleket húzatott be. A 276 fokos Imotec vezérműtengelyeket Michael a pincéjében rejtegette. Átdolgozott hengerfejjel, könnyített lendkerékkel és Mantzel-átalakítású Irmscher vezérléssel a hat hengeres a mérések során 315 lóerőt és 415Nm-t mutatott. 8,5 literes olajteknőtől a dupla kipufogós SKT rendszeren át semmi sem hiányzik. Az akkumulátort a csomagtartóba költöztették át, a saját készítésű váltótartóra az SKT a 265-ös Getrag 5 fokozatú váltót erősítette. 750Nm-t (tehát mint egy Bentley Continental) bír ki állítólag a 9,5-ös speciális kuplung, titán kuplungtárcsával. Egy megerősített kardántengelyen keresztül jut el az erő a 40%-ban zárt hátsó futóműhöz. A felújítás hevében Michael a fékrendszer felújításáról sem feledkezett el. Elöl 302mm-es , hátul pedig 279mm-es belső hűtésű féktárcsa parancsol megálljt a sebességnek. A főfékhenger a Manta 400- ból származik.

A 17"-os kerekeknek köszönhetően a fékek minden további erőfeszítés nélkül elférnek. Michael kétrészes RH-CUP felnik mellett döntött 8 és 9 collos szélességben, melyeken Yokohama-Pneus 215/40 és 245/35 - 17 gumik feszülnek. Egy 300 km/h-s Mantzel km-órával, 3 kiegészítő műszerrel és egy 2 cm-rel nagyobb 34-es Raid kormánnyal (műszerek jobb láthatósága miatt) befejeződtek a belső tér átalakításai. A kultikus üléshuzat-felszerelést már gyárilag magával hozta az i200-as. A külső megváltoztatásában a hessen-i az SKT-nak tartozik hálával, kiknek munkájával nagyon meg volt elégedve. A 2001-es nyár kezdetén egy rendkívül boldog Michael hozta el a szuper-ráját Böhmenkirchből.

Sajnos a történetnek még koránt sincsen vége... 700km-rel később, zuhogó esőben, valahol az autópályán Michael épp a sebességkorlátozást feloldó táblát elhagyva újra rálépett a gázpedálra. "Csak egy kicsit gyorsítani akartam" - vigyorog a ma 32 éves tulaj - "de a pörgést nem lehetett megállítani, s az autó útja egyenesen a védőkorlátnak vezetett." A kormánymű és a technika szerencsére sértetlen maradt, de a karosszériában a későbbi pontosabb vizsgálatok a baleseti sebeknél több kárt mutattak ki. "Azt mondtuk, keresünk egy másik tip-top karosszériát." Felesége, Inge nagyban segítette a megrogyott Manta- mániákust autója helyreállításában. Több hónapnyi keresés után Svájcban sikerült az SKT-nak egy szlalomversenyre szánt rácfelvarrásos karosszériát találnia. Teljesen rozsdamentes és száraz állapotban volt egy raktárban. Azonnal átkerült a karosszéria Németországba, ahol több hónapnyi SKT-féle munka után (új hátsó spoiler, ajtók, motorháztető) optikailag az előzővel teljesen megegyező külső lett kialakítva. Az egész technikát átcsavarozták a megsérült rájából az újba. Mivel közben azonban a Walter család két fővel gyarapodott (ikrek...), a bukócsövezéstől és a 70 literes tanktól az 50 literes kiegészítéseként eltekintettek. A szín terén nem volt kompromisszum: "Raven- metál". Ez egy háromrétegű lakkozás, melynek alapja a Ford féle fekete-kék, mely brilliant-zölddel vegyül.

Csak remélhetjük, hogy Michael a jövőben a ráját vezetve jobb lábára jobban ügyel majd... Ugyanis emberünk még több teljesítményen töri a fejét, de akkor már ABS- sel és egyenként felfüggesztéssel... Az örökké fáradhatatlan Manta-tulajdonosok értik ezt. A fékeken biztosan nem múlhat, hiszen azok akár 380 lovat is megfognak...

TÉNYEK

Típus : B-Manta (1983.október)
Motor : Irmscher 4.0 24V hathengeres (C4.0SE) 3983ccm, DOHC, két 276 fokos Imotec vezérműtengely, átdolgozott hengerfej, Irmscher/Mantzel vezérlés, K&N légszűrő, 4,5 kg-os lendkerék, 8,5 l-es olajteknő, 16 soros Racimex olajhűtő.
Kipufogó : két Metall katalizátor, kétcsövű SKT rendszer (55mm), DTM vég
Teljesítmény : 272 le (200kW) 58aa-as fordulaton (forgalmi szerint)
Erőátvitel : 5 fokozatú sebességváltó ( Getrag 265 ), váltóútrövidítéssel, Omega A vezetéssel. 9,5" SKT kuplung titán tárcsával, megerősített kardántengely, 40%-os zárású sperr, 3,44:1
Első felfüggesztés : kettős lengőkaros függetelen felfüggesztés, megerősített alső lengőkarok, Eibach stabilizátor
Hátsó felfüggesztés : SKT állítható Panhard-rúd, Eibach stabilizátor
Rugózás : SKT, kb -35mm
Lengéscsillapító : Fichtel&Sachs/Koni
Felnik : RH CUP, kétrészes 8*17 ET 47, 9*17 ET 47, elöl kb 25mm, hátul 15mm nyomtávszélesítés
Gumik : Yokohama A520 215/40 17 245/35 17
Fékek : belső hűtésű SKT tárcsák, elöl 302*28mm, hátul 279*22mm, főféhenger a Manta 400-ból
További extrák : SKT elülső löhárítókspoilerrel és fehér indexekkel, dupla fényszóró és hátsó spoiler az i200-ról, szélesített kerékjáratok
Beltér : 34-es RAID, Mantzel 300km/h Turbo km-óra, VDO kiegészítő műszerek (olajnyomás és -hőmérő, ampermérő), i200 belső kialakítás, Zender alu-váltógomb
Zene : Becker "Traffic Navi Pro", Kenwood hangszórók, Concord 4 csatornás végfok
KÉpek a verdáról:

  Nincs jelenleg kép a verdárol!
 

 

 
Opel Logó
 
Beszélgető
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
666
 
 
Opel Logo
 
Top Links
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!